Pinnacle fortsetter sin globale e-sportsuksess med CS:GO-arrangementet Pinnacle Cup II

Pinnacles skal nok en gang arrangere en Pinnacle Cup med CS:GO.
18. juni 2021

Pinnacle gleder seg over å fortelle at CS:GO-arrangementet til Pinnacle Cup finner sted fra 28. juni til 16. juli 2021. Det første Pinnacle Cup-arrangementet fant sted i mars, og nå får vi nok en gang se noen av verdens beste CS:GO-lag møtes for å kjempe om æren av å vinne turneringen og premiepotten på $ 100 000.

I tillegg skal Pinnacle fortsette samarbeidet med datapartner GRID og produksjonspartner Relog Media for å levere en seeropplevelse i verdensklasse. Spenningen finner sted på Twitch-kanalen TEBtv, og den starter med et gruppestadium, der vi får se lag som Sharks, Tricked, VP, Prodigy og andre møtes, før flere lag, som ENCE, Entropiq, MIBR og Pinnacle Cup-finalisten HAVU blir med i turneringen under det sveitsiske stadiet. Lagene som lykkes, går så videre til sluttspillet i utslagsformat, der enda fire inviterte lag venter på dem.

Pinnacle leverer de beste oddsprisene i markedet før kampen og til live-spillmarkeder, med de laveste marginene, slik at kundene får uslåelig verdi i markedet. Oddsene på kvalifiseringsrundene til Pinnacle Cup II er tilgjengelige nå. Se de nyeste oddsene her.

Pinnacles adm. dir. Paris Smith:

«Det gleder oss at vi nå kan lansere vårt andre Pinnacle Cup CS:GO-arrangement for å følge opp suksessen til den første turneringen, som vi arrangerte tidligere i år. Suksessen viser tydelig at teamet vårt har jobbet hardt og utrettelig, og at samarbeidet med partnerne våre skapte grunnlaget for en uovertruffen opplevelse som styrker Pinnacles bånd til e-sportfellesskapet.

Arbeidet med Pinnacle Cup II viser at vi ønsker å bygge videre på planene våre, og at vi har ambisjoner om å forbedre og videreutvikle tilbudet vårt og strømme turneringer med hjelp fra GRID og Relog Media.

Vi gleder oss til å få et gjensyn med noen av lagene som deltok i den første Pinnacle Cup, og åpne døren for å gi flere av verdens beste lag sjansen til å kjempe om heder og ære.»

Ben Cove, Pinnacles markedsdirektør:

«Den første halvdelen av 2021 har vært et enormt skritt forover for Pinnacles satsning på e-sport. Vi var trygge på at Pinnacle kunne levere de beste e-sportoddsene, men var det virkelig mulig å utvide virksomheten, satse fullt på vår egen e-sportturnering og virkelig skape noe for fansen?

Det første CS:GO-arrangementet fra Pinnacle Cup viste at konseptet vårt holdt vann og overgikk alle forventningene våre. Nå jobber vi med å utvikle størrelsen og legger grunnlaget for fremtiden med Pinnacle Cup II i juni og juli, og vi har allerede begynt å planlegge en utviklingsstrategi for flere arrangementer, mer innhold, konkurranser, fanopplevelser og spillerengasjement via flere digitale og nettverksbaserte plattformer.

Det gleder oss at vi nok en gang har fått med Trustly på laget som arrangementets viktigste sponsor. Trustlys lidenskap for e-sport, spesielt CS:GO, har vært tydelig gjennom hele prosessen, og vi gleder oss til å samarbeide med dem om å levere enda et arrangement i verdensklasse».

Om Pinnacle – Pinnacle er den opprinnelige leverandøren av tipping på e-sport og har ledet bransjen i over et tiår. Pinnacle tok imot tippespill på e-sport allerede i 2010 og har uovertruffen erfaring i e-sportmarkedet. Pinnacle har e-sport i sitt DNA og er bygget opp basert på en genuin og omfattende tilknytning til fellesskapet. I tillegg til å levere nettets beste verdi for tipping på e-sport jobber Pinnacle med å hjelpe fans med å forstå e-sportens verden og forbedre e-sportopplevelsen på globalt nivå.

Kontakt press@pinnacle.com for å få mer informasjon om Pinnacle.