Pinnacle lanserar en andra upplaga av Pinnacle Cup för DOTA 2

PINNACLE OCH RELOG MEDIA AVSLÖJAR EN ANDRA PINNACLE CUP-TURNERING. DEN HÄR GÅNGEN ÄR DET DOTA 2 SOM GÄLLER.

Den 23 april 2021

Pinnacle fortsätter att växa inom esport och lanserar nu sin andra egna turnering. Den här gången är det Dota 2 som gäller.

Flera av Europas bästa Dota 2-lag ska vara med och göra upp om hela 100 000 $ i Pinnacle Cup – Dota.

Tävlingen startar den 5 maj med ett round robin-gruppspel mellan tio lag. Sedan följer en dubbelelimineringsfas med matcher som spelas i bäst av tre. De som går vidare från gruppspelet får sällskap av två direktkvalificerade lag i slutspelet. Sedan väntar semifinaler och slutligen finalen som spelas i bäst av fem den 30 maj.

Samarbetet mellan Pinnacle och GRID mynnar ut i ännu en fantastisk tävling. Pinnacle fortsätter att erbjuda den bästa esportbettingen och det bästa esportinnehållet medan GRID bidrar med oslagbara data och streaming i världsklass – precis som vid den första tävlingen. Denna andra upplaga av Pinnacle Cup kommer att hålla precis lika hög kvalitet som den första.

Pinnacles VD Paris Smith:

”Efter en fantastisk start på Pinnacle Cup är vi glada att kunna föra konceptet vidare och expandera ytterligare inom esport tillsammans med RELOG MEDIA. Att knyta an till esportcommunityn är själva kärnan i Pinnacles verksamhet. Och med Pinnacle Cup – Dota hoppas vi kunna stärka de banden och nå ut till en ännu större esportpublik.

”Genom att ta steget in i Dota 2 kan vi fortsätta ge fansen den bästa möjliga ingången till sina favoritlag och -spelare. Vi är ambitiösa och vill höja ribban för den här typen av tävlingar. Vi ser verkligen fram emot att se hur den här turneringen utvecklar sig.”

Milutin Pecic, VD för Relog Media, tillade: ”Som passionerade Dota 2-spelare på Relog Media är det ett absolut nöje att dyka in i Dota 2-communityn med Pinnacle. Vi hoppas att detta bara är början på våra erbjudanden till professionella team över hela världen. Pinnacles resultat och framgångar inom Esport hittills gjorde detta till ett enkelt beslut. Vi hade också väldigt kul i CSGO-versionen av The Pinnacle Cup. En stolt dag för oss alla här på Relog Media.

Precis som CS:GO-upplagan av Pinnacle Cup i mars bjuder Pinnacle Cup – Dota på ett stjärnspäckat startfält för att ge fansen bästa möjliga underhållning. Lag som till exempel Viking.gg, Spirit, Hellbear Smashers och Extremum spelar sina första gruppspelsmatcher den 5 maj och många högintressanta matcher står på menyn under hela månaden. Tävlingen kombinerar lag, innehåll, sändningar och data i världsklass. Och med tanke på att förstapriset ligger på 50 000 $ finns det mycket att spela för – och många goda skäl att titta.

Med hjälp av datapartnern GRID kommer Pinnacle att erbjuda omfattande oddsmarknader både före och under match. Och precis som vanligt får kunderna oslagbart värde tack vare att oddsen har så låga marginaler. De båda företagen kommer även att använda ny teknik på Twitch-plattformen för att visa grafiska data på skärmen och ta tittarupplevelsen till en helt ny nivå.

Om Pinnacle: Pinnacle är en sann pionjär inom esportbetting och har brutit ny mark i över ett årtionde. Pinnacle har oöverträffad erfarenhet av esport och blev redan 2010 ett av de första spelbolagen att erbjuda esportodds. Pinnacle har esport i sitt DNA och är byggt på starka och genuina band till communityn. Pinnacle har de bästa esportoddsen och ger fansen goda råd om att spela på esport. Målet är att förbättra esportupplevelsen på en global nivå.

För mer information om Pinnacle kan du kontakta press@pinnacle.com.